2 בינואר 2010

ביקור בבית ספר "גבים" באר שבע


מלכה ודיסלבסקי, , ציפי אור מאיר, מנהלת בית ספר ממטה בנימין, צביה שמוקלר ולימור הררי 

מנהלת בית הספר - ליאורה פוס גלוסקא, יפעת הסגנית, ואתי כהן רכזת תקשוב.

בכניסה לבית הספר הייתה תערוכה של חג הסיגד ושולחן עם מאכלי העדה האתיופית.
תחנה ראשונה – בספריה הייתה קבוצת מצוינות של "אמירים" של כיתה ב' עם המורה טניה רוסומחוב   שם הם עבדו בנושא של "חידות הגיון" כל זוג עבד על מחשב נייד אחד.
תחנה שנייה – כיתה מתוקשבת עם לוח אינטראקטיבי ומחשבים ניידים. התלמידים עבדו על משימה מתוקשבת בנושא "יבשות ואוקייאנוסים" התלמידים העלו את המשימות מהפורום הכיתתי באוריאנית, והחלו את  המשימה, כאשר במהלך המשימה התקיים שיח בין זוג התלמידים. מלכה שאלה את התלמידים לגבי הלוח האינטראקטיבי, אם הם היו יכולים להמציא לוח אינטראקטיבי משלהם מה הם היו מוסיפים ללוח האינטראקטיבי? והם ענו: "שיהיה מסך מגע ללוח האינטראקטיבי", "שאפשר יהיה לומר למסך איזו תוכנה להפעיל והוא יפעיל את התוכנה" ועוד הצעות.
תחנה שלישית – הייתה בכיתה חכמה ושם הציגה רונית מרירס את מוזיאון הוירטואלי של הקשר הרב דורי בו הוצגו חפצים של התרבות האתיופית. אמא של תלמיד סיפרה כיצד הם חגגו את חג הסיגד באתיופיה, המורה הציגה את הכלים ואת ההסברים על כל כלי כפי שנכתב במוזיאון, והאמא הוסיפה עוד הסברים על הכלים.
תחנה רביעית – הייתה בכיתה חכמה עם לוח אינטראקטיבי שם לימדה חופית סבג את תלמידי כיתה ו' מהי כתיבת טיעונית.
על הלוח מוקרן תוצר של תלמידה והמורה יחד עם התלמידים ניתחו את התוצר.מלכה ביקשה מהתלמידים שיאמרו לה מדוע כדאי לה לבוא וללמוד בבית ספר "גבים", והתלמידים אמרו: "כי בית הספר שלנו הוא הכי טוב בבאר שבע", "כי יש לנו את המנהלת ליאורה.
מכאן והלאה כל התחנות הן תחנות של מצוינות אמירים בכיתות א'. הכיתה מחולקת ל -6 קבוצות והן מתפזרות לפי קבוצות המצוינות.לכל קבוצה יש 6 מפגשים והן מתחלפים לאחר הסבב. המפגש הזה הוא מפגש הסיום של מצוינות אמירים.
תחנה חמישית – קבוצת מדעים עם המורה אלה זנו, בכיתה היה סיכום של נושא החושים, כאשר הם עבדו על חוש המישוש התלמידים הכינו ספר על מרקמים שונים של חומרים חלק, מחוספס, קשיח...

תחנה שישית – קבוצת אומנות (לא הייתי ולכן אני לא יכולה להרחיב).
תחנה שביעית - עברנו לקבוצת אמירים בחשבון, שם עבדה המורה טניה על חידות היגיון, היא הראתה ציורים לא הגיוניים  של תלמידים מהקבוצה והם הסבירו מדוע הציור לא הגיוני, ולאחר מכן הם פתרו בעיית הגיון.
תחנה שמינית  - הגענו למתחם של כיתות א' שם ראינו שתי קבוצות מצוינות באמירים:

הראשונה הייתה הבעה יצירתית עם המורה קידושה רויטמן, שם ראינו קבוצת תלמידים מציגה סיפור כאשר ישנה התייחסות להבעות הפנים של התלמידים.
השנייה היא תקשורת שם הציגה יפית לוזון את דרכי ההתקשרות שלנו עם אחרים.

 בסיום הסיור הגענו לספריית בית הספר שם סיכמנו את הסיור.